Nieuwsbrief januari 2014

Nieuwjaarsvoornemens? Niet aan beginnen, omdat deze bij voorbaat gedoemd zijn te mislukken. Veel beter is het leven volgens het principe “Today is the first day of the rest of your life”. Iedere dag van het jaar is geschikt om gewoon aan de slag te gaan met nieuwe ideeën en deze uit te werken tot concrete plannen. Voor 2014 wordt een economische groei van 0,5-1% verwacht. Hier worden wij niet blij van. In de afgelopen maanden is veel te doen geweest over de branchevreemde activiteiten van de Hema met online notariële aktes. Ook de advocatuur is een beroepsgroep die aan de vooravond staat van radicale verandering door de online toegankelijkheid van informatie en de neerwaartse druk op tarieven.

Vermijd verontwaardiging, de magere cijfers en creëer jouw eigen groei. Wil jij aan de slag met een nieuwe strategie in jouw organisatie, maar weet je niet goed hoe dit aan te pakken? Meld je dan aan voor de workshop Strategische Groei op 15 januari aanstaande via de link in deze nieuwsbrief. In deze interactieve workshop ondervind je aan den lijve hoe makkelijk je tot een nieuwe strategie kunt komen en waarom het zo lastig is plannen daadwerkelijk te realiseren. Dat een goede strategie niet automatisch leidt tot  implementatie, werd onlangs duidelijk bij Sanoma. Lees meer

In deze editie van de StrateG nieuwsbrief tref je verder aan: het tweede deel van zeven blogs over te vermijden valkuilen in het strategievormingsproces aan (met tips om deze valkuilen te omzeilen), het nieuwe online platform van StrateG in wording, crowdfunding en tips.

future_exitsign

Strategblog

7 te vermijden valkuilen in het strategievormingsproces
Deel 2 – Vasthouden aan het bekende

In het eerste deel van deze reeks werd vermeld dat slechts drie procent van de bedrijven erin slaagt een nieuwe strategie te realiseren. De eerste valkuil om tot een nieuwe strategie te komen, was onzekerheid over de toekomst. Op nummer twee staat vasthouden aan het bekende.  Wat maakt dat bedrijven blijven vasthouden aan het bekende? Onzekerheid over de toekomst heeft daar zeker mee te maken, maar wat nog meer?
Lees meer

pilot_laboratorium

Pilot kandidaten gezocht voor online platform StrateG

In het voorjaar van 2014 zal het online platform van StrateG worden gelanceerd. Dit platform is bedoeld om met name middelgrote organisaties te ondersteunen bij het totale strategieproces. Door middel van scans krijgen organisaties inzicht in de stand van zaken op de gebieden van strategie, verandermanagement en de heersende bedrijfscultuur. Tools voor het ontwikkelen van nieuwe strategieën, businessmodellen of verdienmodellen zijn eveneens onderdeel van het platform. Daarnaast biedt het platform organisaties een blended learning omgeving voor het implementatieproces. Tot slot maakt organisatieontwikkeling ook onderdeel uit van het totaalproces. Middels assessments van individuele medewerkers en teams wordt inzichtelijk gemaakt welke competenties moeten worden ontwikkeld of binnengehaald om de nieuw ontworpen strategie en de bijbehorende bedrijfscultuur te realiseren.  Klik hier om meer informatie op te vragen over het platform en om je aan te melden voor de pilot.

gloeilamp.1.1

Tips & inspiratie

Niemand kan zonder inspiratie, ook StrateG niet! In Nederland werd het afgelopen jaar veel aandacht besteed aan innovatieve bedrijven, personen en technologieën. StrateG bezocht onder meer de Accenture Innovation Awards 2013 en wil graag één van de interessante winnaars, Social Shop, onder de aandacht brengen. Social Shop biedt merken de gelegenheid hun klanten een eigen online shop aan te bieden met favoriete producten. Klanten worden als verkoopkanaal ingezet, waarbij bij de klant bij elk verkocht product commissie ontvangt. De ontvangen commissie kan worden gedeeld met de koper of worden gedoneerd aan een goed doel. Meer weten over Social Shop? Lees hier verder.

dsc01839_klein-1

Workshop Realiseren Strategische Groei – 15 januari 2014

Wegens succes herhaald! Op woensdag 11 september verzorgde StrateG deze gratis toegankelijke workshop in samenwerking met BusinessCompleet, het grootste online ondernemersplatform van Nederland met 80.000 aangesloten ondernemers. Mede door de enthousiaste reacties van de deelnemers (“Workshop over strategische groei gedaan bij Gina. Gestructureerde en deskundige maar ook enthousiaste begeleiding met voor mij onverwachte eye-opener. Aanrader!“), wordt de workshop op 15 januari 2014 nogmaals aangeboden. Klik hier om je aan te melden.

fd.1

StrateG in het fd

Strategie advies kan ook heel kort en krachtig. Op de vraag of een nieuwe CEO meteen het roer om kan gooien of zich eerst zou moeten inwerken, gaf StrateG onlangs het volgende advies in het FD.
Lees meer

crowdfunding_2.1

Crowdfunding online platform

Het bouwen van een online platform is een interessante klus, het regelen van financiering is hogere kunst. Binnenkort volgt meer informatie over het crowdfunding project voor het online platform van StrateG. Ben jij nu al geïnteresseerd om te investeren in het platform en heb je een interessante tegenprestatie in gedachten? Neem dan hier contact op met StrateG.

information_overload

Wat te lezen

Aan de Accenture Innovation Awards 2013 heeft StrateG de volgende zeer ware quote overgehouden:
There is no such thing as information overload, only defective filters”.
In dat kader volgen de volgende overzichten:
McKinsey – de best gelezen artikelen van 2013: Lees hier verder
Management Team – de 50 gamechangers van 2013 : Lees hier verder
De MKB trends voor 2014: Lees hier verder

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.